torsdag 21 juni 2012

Varna elever för plötsliga vinster

I dag fick jag följande mejl i min epost:
Congratulation! You have won 550,000GBP in the ongoing Google promotion, Reply with "GWIN" for prize remittance
Avsändaren sägs vara
Google Incorporation web@googlemail.com
och skulle jag skicka ett svar så verkar det som om det skulle gå till:  userclaim@googlemail.com

Eftersom jag, vis av erfarenheten, aldrig deltar i tävlingar och utlottningar, så blir jag så klart misstänksam. Man får inget för inget och särskilt inte 550 000 pund. Dessutom varnar mitt epostsystem för att de inte kan garantera att google har skickat meddelandet.

Här kan du läsa mer om vad google har att säga om den här typen av mejl:

http://support.google.com/mail/bin/static.py?hl=sv&page=ts.cs&p=sent_warning&ts=2411000&rd=3

Och här kan du läsa om ett annat misstänkt erbjudande:
"Varna elever för konstiga erbjudanden".

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...