onsdag 7 mars 2012

Ses vi på "Så funkar det"?



Torsdagen den 22 mars kan du få massor av inspiration kring hur du kan använda it i din undervisning. Trots att det är långt att åka, ska jag absolut till Väsby Nya Gymnasium och samla idéer och energi.

Det är något väldigt speciellt med den här typen av träffar: man talar om sånt som är väldigt konkret och ger och får massor av exempel direkt ur undervisningen och de som kommer till träffen vill gärna dela med sig och ta del av varandras erfarenheter.

Mitt tips är att du samtidigt ska passa på att knyta nya kontakter: fråga de andra deltagarna var de jobbar och samla på dig namn på personer som du vill fortsätta hålla kontakt med.

Martin Ingvar, professor vid Karolinska institutet, inleder med att tala om läsning och att lära sig läsa. Därefter kan man välja mellan olika teman och jag blir alldeles vimmelkantig när jag läser listan. Så mycket att välja mellan och så mycket som verkar intressant!

Själv ska jag också hålla två föreläsningar: 
  • en om hur man kan använda bloggen i skolan (jag har nu under några år testat att använda mig av bloggar på massor av olika sätt och har fått se möjligheter och möta problem) och 
  • en om vilka verktyg jag tycker att jag har mest nytta av i vardagen som ämneslärare i svenska och historia på gymnasiet (hur man kan tänka när man väljer verktyg och om fördelar och nackdelar med de verktyg jag har valt).
Dagen avslutas med att Micke Gunnarsson talar om nuet och framtiden med ikt i hemmen och i skolan.


Så här skriver Learnit24 i inbjudan:
250 personer har redan anmält sig till Så funkar det! Anmäl dig du också senast 8 mars till boka-tidigt-pris!
Torsdag 22 mars slås portarna upp till Så funkar det! på Väsby Nya Gymnasium i Upplands Väsby - årets IT-kommun 2011.
Så funkar det! är fortbildningsdagen som praktiskt och konkret ger dig inspiration och kunskap om användandet av IKT i undervisningen. Vare sig du redan är bästis med datorn eller om ni nyss lärt känna varandra - med 44 inspirerande föreläsningar att välja mellan finns det något för alla!
Anmäl dig senast den 8 mars till boka-tidigt-priset 1 295 kr exkl. moms! Du är då dessutom med i utlottningen av en Google Chromebook! Ange kampanjkod Chromebook vid anmälan.
Ses vi där?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...