söndag 24 juli 2011

Google+ i utbildningen

Funderar du över om Google+ kan vara användbart i utbildningssammanhang? I så fall vill jag tipsa dig om Halmstad Högskolas IKT-bloggen som skrivs av Lars-Göran Hedström. Där handlar det senaste blogginlägget om just detta. Vad kommer han fram till? Ja, egentligen borde jag väl skriva att det får ni läsa själva, men det kanske är att göra det för enkelt för sig? Därför avslöjar jag redan här att Hedströms slutsats är: 
"Kort sagt, Adobe Connect 8 är alltjämt ett av de självklara valen för utbildning, som jag ser det. Elluminate (som numera är en del av Blackboard) och Citrix Go to Meeting är andra bra webkonferensval." 

Argumenten kan du läsa här! Och klickar du på länken kan du även läsa ett omdöme om Facebooks skypeintegration och dess användbarhet i skolan. Väl bekomme! :)

Posted by Picasa

Via tips på Twitter från "Kringlan", det vill säga Marie Linder, hittade jag Marie Linders artikelsamling kring Google+ : http://www.scoop.it/t/google-plus-artiklar. Tackar!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...