söndag 17 oktober 2010

Månadens tävling på Webbstjärnan

Denna månad är tävlingsmomentet på Webbstjärnan följande:

Oktober

Skriv ut
I oktober handlar månadens tävling om att publicera webbstjärnans logga på er hemsida – vilket är ett krav för att webbplatsen ska kunna delta i den stora tävlingen.
För att loggan ska passa bättre till er webbidé och layout ingår i månadens tävling att vara kreativ med Webbstjärnans logga. Förändra färg och form så att det kompletterar just din hemsida på bästa sätt. Inspireras av andra loggor och lek med färg, form och animationer.
Aj, då! Det var en kluring! Jag trodde att det var en del av loggans "natur" att den alltid hade samma färger, samma proportioner och samma typsnitt.
Webbstjärnan gav oss i alla fall ett tips på en inspirationskälla: Google Doodles! Wow! Ja, det var väl kreativa lösningar! Hmmm ... Får ni några idéer?

Ok, lite har jag så klart tänkt redan. ;-) Jag har valt att inte bara skriva att "Jag deltar ..." eller på elevernas blogg skriva "Vi deltar ..." utan det står även "Anmäl dig du också!". Känns det inte lite mer inspirerande? Och på elevernas blogg har jag lagt till lite färger: http://cwastes.skolbloggen.se/ (kanske inte precis supercoolt, men lite gladare och det får stå som kontrast till ett i övrigt ganska enkelt och sobert (tråkigt?) tema. När man för muspekaren över loggan så står det "Anmäl dig på http://webbstjarnan.se/!" Åhhhh ... fiiiinnnt!

Ja, det var det hele. Det var något som passade mig som inte är så sugen på att sätta igång och fixa och trixa med olika bildredigeringsprogram. Men, så tänkte jag att jag skulle passa på att fråga mina kloka vänner, d.v.s. Er, om Ni har några enkla och bra tips på hur det kan bli ännu bättre? Har ni det? Ni vet: jag älskar att vinna och ännu mer än så älskar jag när mina elever vinner! :D Så har du några minuter över och du känner dig sugen på att ta itu med en kreativ uppgift, så gnugga geniknölarna och kom med något spännande tips! Snäääällla! ;-)

2 kommentarer:

Linn sa...

Heja! Hoppas ni vinner :-)

Lars Larsson sa...

Finns jättemånga gratisverktyg, sök på google: http://tinyurl.com/ikt-logomaker

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...