tisdag 15 juni 2010

Hitta intressanta bloggar

För att hitta intressanta personer att följa började jag med att söka på Twitter. De personer jag hittade hänvisade ofta till blogginlägg som de skrivit. Gillade jag ett blogginlägg så sparade jag rss-feeden och lade in den i Google Reader. På så vis prenumererar jag nu på massor av bra bloggar och jag hittar hela tiden nya spännande saker via de länkar som finns i bloggarna. Jag har med andra ord skaffat mig massor av fiffiga kompisar att följa och inspireras av.

Jag har också prövat att söka efter intressanta bloggar via sökmotorerna, men det har inte varit lika givande. Utbudet är så stort och det tar lång tid att gå igenom! De som twittrat om utbildning och skola och it, har generellt hållit en hög kvalitet och haft mycket att bjuda på och deras länkar har som sagt sedan lett mig vidare.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...