onsdag 9 juni 2010

Ett glädjande veckobrev

Det nya veckobrevet på kursen LC100N - Digital kompetens vid KTH gjorde mig glad:

"Vi i kursledningen hoppas naturligtvis på att ni skall fortsätta hålla kontakten med andra deltagare och lärare även efter kursen för att byta idéer. Därför kommer vi inte ta bort era konton härifrån när ni är klara med kursen utan ni kommer även efteråt kunna ta del av materialet och kontakterna."

Det tycker jag var ett bra initiativ och en vacker tanke: en gång aktiv i kursen - alltid medlem i "klubben"!

Tack!

2 kommentarer:

Sajberkickis sa...

Så kul att du uppskattar denna lilla "gest" från oss i kursledningen.

Vi vill gärna göra kursmaterialet tillgängligt så länge vi kan för er och hoppas att alla som går eller har gått den här kursen ska vilja fortsätta stödja och hjälpa varandra. Ensam är INTE stark, tillsammans kommer man längre.

Alla lärare och andra som jobbar med utbildning på olika sätt behöver hela tiden bli ännu bättre på att integrera och använda IT som stöd för lärande. Det är ju egentligen ingenting man blir "klar" med, om man är lärare idag - eller vad tycker ni?
...undrar Margareta

charlotta wasteson sa...

Jag håller med och därför blev jag så glad över initiativet!

Jag är med i bl.a. dela också, men tyvärr är det oftast inte så mycket fart på diskussionerna där. Jag tror att många lärare är för upptagna med sin vardag för att initiera diskussioner där.

På en kurs finns fördelen att det alltid finns ett antal studenter som jobbar med samma frågeställningar - det finns alltså alltid en grupp som har tid att fundera över frågeställningar i ämnet.

Jag hade gärna sett att det varit ännu lättare att hitta likasinnade på kursen - till exempel i form av ett slags "dejting-tjänst" där man fyllde i vilket stadium och vilka ämnen som man undervisar i och fick tips på andra som har liknande kombinationer.

Även om jag håller koll på blogginläggen har jag haft svårt för att hitta andra som är gymnasielärare i svenska och historia eller i alla fall något av ämnena - men nån har jag hittat. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...